Cand spui Verdi, succesul este garantat!
A avut premiera pe 31 octombrie 1987 si, de atunci, a fost reluat de-a lungul timpului in multe dintre stagiunile Operei Nationale Bucuresti.
Nabucco e facut in '87 … Inainte de revolutie, unele (n.r. costume) sunt facute din costumele de la “Conacul cu stafii”! Inainte nu se arunca! Se casa, se mai incropea, economia era mare! Am fost si in turnee cu ele - Mihai Vaduva, costumier Opera
Asemeni multora dintre angajati, “Nabucco” este parte a istoriei Operei Nationale Bucuresti. Este unul din spectacolele unde il auzim cantand pe baritonul STEFAN IGNAT, directorul interimar al Operei. Care este secretul succesului acestui spectacol, care atrage foarte mult public de fiecare data?
Au fost ani in care il jucam in fiecare luna! Ceea ce inseamna ca sunt multi ani, din 2006 de cand am debutat eu...A fost o perioada anul trecut sau acum doi ani, cand din motive tehnice nu l-am mai facut, dar, dupa cum spune vorba aceea: ”Fie roata si patrata, tot se-nvarte ea o data!” Si s-a invartit! E unul dintre rolurile mele preferate … - bariton Stefan Ignat, director Interimar Opera
Inițial Opera Nationala Bucuresti a purtat numele de Compania Opera Română, iar din 1921 a devenit instituție culturală independentă. De atunci soarta Operei Române a stat mereu în mâinile autorităților, prin directorii numiți la conducerea ei. Plecand de la un spectacol consacrat, Digiworld vă prezintă, în premieră, ce secrete se ascund în spatele culiselor unei instituții atât de prestigioase și cum a fost afectat, în timp, actul artistic.
In Operă nu intra nimeni fără aprobarea directorului general! Nici televiziuni, nici … Nu, aici nu este sat fără câini! Trebuie să înțeleagă fiecare că există o ierarhie … De-a lungul anilor scenă a suferit unele modificări. Fiecare director, după cum auzea, se supără pe scenă...Spre exemplu, eu unul sunt foarte dezamăgit de faptul că s-a scos cușca sufleurului. Să va spun și de ce… Cușcă sufleurului era importantă, sufleurul face parte din spectacol. El are o responsabilitate enormă în ceea ce înseamnă echilibrarea între orchestra și artist. De când s-a scos cușca sufleurului, artiștii nu au decât un singur tel: să-l vadă pe dirijor cum da din mâna! Pe când așa aveai o interacțiune și cu ăla de jos, așa nefiind, cei mai puțin experimentați, nu găsesc mișcarea să se uite la un sufleur în stânga unde stă el, așa în arlechin. Și atunci strică din peisajul scenic și îi este frică și rămâne blocat și nu mai știe ce se întâmplă cu el - bariton Stefan Ignat, director Interimar Opera
Cum a rezistat Opera presiunii vremurilor, politicii și, mai ales, oamenilor? Cum reușește arta să-și continue nestinghetită drumul, aflați din serialul documentar „Vocile Operei”, numai pe Digi World!
Autor: Mihaela Popescu (regizor/scenarist documentarul "Vocile Operei")
- Te-ar putea interesa si:
- Vocile Operei - Premiera in Romania
- Vocile Operei - Spectacol ROMEO SI JULIETA
- Vocile Operei - Spectacol DON QUIJOTE